Τέσσερις και πλέον ώρες αναμονής στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου Άρτας…
Τρεις ολόκληρες ώρες σε χώρο μη κλιματιζόμενο και σε συνθήκες που απέχουν πολύ από ευρωπαϊκή χώρα.
Αφού πέρασε το τρίωρο ο ασθενής αποχώρησε χωρίς να καταφέρει να εξεταστεί από γιατρό.
Σίγουρα δεν είναι ο μόνος που γίνεται μάρτυρας στα κακώς κείμενα της δημόσιας υγείας. Είναι από τους ελάχιστους όμως που επώνυμα τα καταγγέλλουν και όχι μόνο με αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα αλλά με επιστολή στον Διοικητή του Νοσοκομείου.
Aκολευθεί η επιστολή του κ. Δημήτρη Μαγκούτη με αποδέκτη τον Διοικητή του Νοσοκομείου Άρτας, που δημοσίευσε το epiruspost για την εμπειρία του στα ΤΕΠ του Νοσοκομείου Άρτας και την πολύωρη ταλαιπωρία.
Προσήλθα σήμερα στις 27/7/2022 και ώρα 12:00 μεσημβρινή στο Τμήμα επειγόντων περιστατικών του Νοσοκομείου Άρτας.
Εκεί, στο χώρο υποδοχής και αναμονής, μια υπάλληλος, νοσηλεύτρια, μου ζήτησε το όνομα και με ρώτησε από τι πάσχω.
Της έδωσα το όνομα αλλά της ανέφερα ότι τις ιατρικές λεπτομέρειες θα τις δώσω στον γιατρό που θα με εξετάσει. Διευκρίνισα ότι τα συμπτώματα είναι παθολογικής φύσης. Παρά την επιμονή της, δεν προχώρησα σε λεπτομέρειες επειδή θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το ιατρικό ιστορικό και οι παθήσεις, είναι δεδομένα ευαίσθητα και ως διοικητής θα έπρεπε να έχετε ενημερώσει το προσωπικό σας αλλά και να δημιουργήσετε τις συνθήκες διαφύλαξής τους.
Το GDPR σε ιατρικούς οργανισμούς είναι υποχρεωτικό, σαφές, αυστηρό και νομίζω ότι το γνωρίζετε.
Το άρθρο 9 είναι σαφές: “Απαγορεύεται η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αποκαλύπτουν τη φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, τα πολιτικά φρονήματα, τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις ή τη συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, καθώς και η επεξεργασία γενετικών δεδομένων, βιομετρικών δεδομένων με σκοπό την αδιαμφισβήτητη ταυτοποίηση προσώπου, δεδομένων που αφορούν την υγεία ή δεδομένων που αφορούν τη σεξουαλική ζωή φυσικού προσώπου ή τον γενετήσιο προσανατολισμό.”
Συνεχίζω λοιπόν αναφέροντας ότι αφού έδωσα το όνομά μου, μου είπαν να περιμένω μέχρι να με φωνάξουν. Περιμένοντας υπομονετικά και στωϊκά, διαπίστωσα μέχρι λήψη ιατρικού ιστορικού από ασθενή στις καρέκλες αναμονής!
Σαν σε τούρκικο παζάρι.
Φυσικά ο χώρος, εν μέσω καύσωνα και καταμεσήμερο, ήταν μη κλιματιζόμενος. Αφού οι ώρες περνούσαν, στις 15:00 απευθύνθηκα δίνοντας το όνομά μου σε νοσηλεύτρια της υποδοχής, για να πάρω την σαφή απάντηση: “Δεν έχω τέτοιο όνομα κύριε. Έχετε ώρα εδώ;” Η απάντησή μου ήταν: “Σας ευχαριστώ για τις υπηρεσίες αλλά θα αποχωρήσω”.
Σας καλώ να απαντήσετε: Πρώτον, γνωρίζετε τι συμβαίνει και αδιαφορείτε;
Δεύτερον, δεν γνωρίζετε αλλά θεωρείσθε Διοικητής;
Τρίτον, σκοπεύετε να ενισχύσετε με το απαραίτητο ιατρικό προσωπικό το Νοσοκομείο ώστε να παρέχετε ένα αποδεκτό επίπεδο υπηρεσιών;